torsdag 21 maj 2015

Dag 28

Väldigt bra dag än så länge. Torrgrimman med syre avlägsnades idag på prov och 2 timmar senare ser det ut såhär. Saturationen ska vara minst 95 så det känns lovande! Det går upp o ner men ligger för mesta där det ska.



Skönt att kunna titta på sin lille son utan mask, ser så fridfullt ut... Sonden är det som syns på bilden.



Jag ska försöka att dra ner på sondmaten o endast amma idag då han går upp mycket i vikt. Idag är han 4 veckor och vägde 4920 gram imorse.

Jag har huvudvärk och är trött. Natten var mysig då han fick sova hos mig för första gången men intensiv då jag var tvungen att väcka honom var 3e timme enligt natt-ssk för att mata (amma och sonda). Idag när vi hade läkarsamtal frågade jag om det verkligen var nödvändigt då han är så stor. Och det tyckte absolut inte läkaren att det var. Lättnad! Så lilltok säger till när han är hungrig. Hoppas på några fler timmar sömn inatt.

Gud vad jag längtar hem! Börjar ana ljuset i tunneln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar