onsdag 20 maj 2015

Dag 27


Igår hann jag inte skriva något men det var en bra dag. Fred fick ligga inne på mitt rum i 3 timmar, vilka vi spenderade i sängen ammandes. Mysigt!! Det enda jobbiga är den ständigt glappande syrehalt-mätsaken.

Nu ligger vi här igen. Fred har torrgrimma några timmar om dagen och hans värden ser bra ut

Denna bild visar saturationen som ska vara minst 95. Den andra siffran visar pulsen.



Denna bild nedan visar när "mätklämman" glappar eller tappar signalen, vilket sker så snart han rör på sig ungefär. Jag ser ju på honom att han mår bra men det är ändå frustrerande för det går ett larm och sköterskan får gå ifrån vårdsalen ända till vårt rum och kontrollera den. Har tänkt att kolla på barnavdelningen vad dom använder till småbarn.

Några ssk har indikerat att Fred är stor och att det är därför det glappar. Jag har frågat ifall det finns större apparat men dom verkar inte tro det. Jag orkar inte tjata om det mer så jag tänkte jag kunde kolla själv. Om jag nu får en lucka så jag kan ta mig härifrån.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar