måndag 18 maj 2015

dag 25

Idag har det varit en bra dag. En sköterska väcker mig vid kl.6 och säger att jag har en vaken son som saknar sin mamma. Jag ammar 30 ml och sondar resten, ca 70 ml. Är klar vid 7. Egentligen ska måltiden ta max 30 minuter men det är inte så lätt då han somnar lätt vid bröstet. Han somnar om runt 7 och jag går och lägger mig igen. Har ju aldrig varit någon morgonmänniska, så varför börja nu?;)

Kl. 9 blir jag återigen väckt av ssk då min son är snuttig och sällskapssjuk. Jag sätter mig och myser med honom och försöker trösta honom med napp en stund då planen är att inte mata igen förrän tidigast 3 timmar efter förra målet. Det går bra. Jag behöver inte börja mata förrän kl.10. Håller på till ca 10.45. Sedan äter jag frukost och pratar lite med de andra föräldrarna på Neo. Nästa mål ges vid 13.30. En amningsvikt tas och den säger att han fått i sig ungefär 35 ml ifrån min mjölk. Resten sondar jag.


Kl.16 fick han bada. Det var mysigt. Det var på tiden då det var det andra badet sedan han föddes;) En ny sond sattes. Vilket inte var lika trevligt. Jag går i bitar av att se honom så upprörd men det gick fort och därefter fick jag amma o trösta honom. 16.30 fick han äta och jag var klar runt 17.15 Därefter insisterade sköterskan på att jag skulle ta en promenad och få lämna sjukhuset lite. Det gjorde jag. Det var härligt. Man inser att man missar våren medan man är här. Det var musöron på björkarna när vi åkte in till förlossningen den där fina vårdagen den 22 april. Nu ser det ut såhär.






Naturen påminner mig om mina barn. Mina andra barn. Vi tycker om skogen. Jag saknar er så ♡♡♡♡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar